۱۳۹۱ شهریور ۳, جمعه

افول ازدواج سنتی و آغاز عصر جدید ارتباطات


افول ازدواج سنتی و آغاز عصر جدید ارتباطات

منبع آمار (رادیو زمانه) : در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۱ در ايران، بیش از ۳۴ هزار مورد طلاق ثبت شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر محزون، مدير کل دفتر اطلاعات آمار جمعيتی سازمان ثبت احوال، ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ به خبرگزاری مهر گفت: "۲۹ هزار و ۲۹۹ مورد طلاق در شهرها و پنج هزار و ۴۶۰ مورد نيز در روستاها ثبت شده است."

به گفته کارشناسان "مشکلات جنسی، اعتياد، بيکاری و درآمد پايين" علت اصلی درخواست‌های طلاق در دادگاه‌ها است.

محزون افزود: "در هر ماه ۱۱ هزار و ۵۸۶ طلاق و در هر شبانه روز ۳۸۲ مورد طلاق و همچنين در هر ساعت نيز به طور متوسط ۱۶ طلاق در کشور به ثبت رسيده است."
                                    ..........................................
بله درست شنیدید، یازده هزار طلاق در هر ماه، در ایران اتفاق می افتد.
و این در حالیست که خیلی از زوج ها به سختی همدیگر را تحمل می کنند و در مشکلات خود را پنهان کرده اند و به اجبار با همدیگر زندگی می کنند و از این موضوع رنج می کشند.

اگر خوب نگاه کنیم می بینیم که دیگر دوران (ازدواج سنتی) با آن قوانین سخت، به سر رسیده است و بهترین جایگزین برای آن، دوستی است که از آن به (ازدواج مدرن) نام می بریم.
در دوستی بین زن و مرد، اختیار وجود دارد و تا زمانی که با هم تفاهم دارند به زندگی ادامه می دهند و نیازهای همدیگر را برآورده می سازند و هر موقع هم نخواستند، براحتی به این رابطه پایان می دهند و مشکلات و ناراحتی های طلاق را هم ندارند.
در دنیای امروز و با وجود 7 میلیارد جمعیت کره زمین، داشتن فرزند نه تنها لازم نیست بلکه بشر با کمبود رفاه، مسکن، منابع، آب، آلودگی و ... مواجه است.
براستی افزایش جمعیت جز نادانی و مصیبت هیچ نتیجه دیگری ندارد.
اگر در ازدواج مدرن (دوستی) زن و مرد بخواهند بچه داشته باشند، بهتر است که از یک کودک بی سرپرست محافظت کنند تا اینکه خودشان اقدام به باوری کنند، اینگونه هم کمکی به بهبود جامعه کرده اند و هم از افزایش جمعیت جلوگیری کرده اند گرچه باز هم این حق را دارند که دارای فرزند باشند.
ازدواج سنتی چیزی نیست جز بردگی، یعنی دو نفر با قوانین سخت به همدیگر متصل می شوند که جدایی آنها هم مشکل است. در ازدواج سنتی بویژه در کشورهای زن ستیز مانند ایران، قوانین بر علیه زنان است و آنانرا در محدودیت در قرار می دهد.
هر طور که فکرش را بکنید می بینید که ازدواج مدرن (دوستی) از (ازدواج سنتی) بهتر است.
در ازدواج سنتی شما خود را در برابر یک فشار و راه طولانی می بینید که با هر نوع کمبودی باید بسازید و دم برنیاورید ولی در ازدواج مدرن (دوستی) شما هر لحظه اختیار دارید و آزادی همراه شماست.
در دنیای امروز، زنان هم به استقلال رسیده اند و کار می کنند و دیگر نمی خواهند تا مورد تبعیض و زورگویی قرار بگیرند و می خواهند با آزادی و انتخاب زندگی کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر