۱۳۹۱ شهریور ۳, جمعه

بله یا بلا؟


بله یا بلا؟

در ازدواج سنتی یک بله می گویید که یک عمر بلای جان شما می شود.

واقعن بیشتر طلاق های ناراحت کننده و پوچ که در ایران مشاهده می شود نتیجه همین ازدواج های سنتی است. (یازده هزار طلاق در هر ماه در ایران اتفاق می افتد)
ازدواج های سنتی در ایران به چند سبب کاملن نادرست، خطرناک و مخرب هستند:

1- هدف زن و مرد، رسیدن به سکس است چون نیازهای جنسی بسیار قوی هستند و جامعه، سکس را با ازدواج پیوند داده است. کسانی که با انگیزه رسیدن به سکس ازدواج می کنند در سلامت عقلانی و روانی قرار ندارند و به عبارتی کور و کر شده اند که تن به این قوانین سخت و غیر منطقی ازدواج می دهند.

2 - افراد به سبب تقلید و فشار از طرف خانواده های خود و یا تحریک اطرافیان، اقدام به ازدواج می کنند.

3 - افراد با انگیزه دور شدن و به عبارتی فرار از خانواده و یا اطرافیان خود تن به ازدواج می دهند در حالی که از چاله به چاه می افتند.

4 - افراد، خیالات و آرزوهایی دارند که فکر می کنند با ازدواج به آنها می رسند و این در حالیست که بیشتر مردم در جامعه ایران، رفاه و ثروت کافی ندارند و زیر خط فقر هستند و با ازدواج همه چیز بدتر هم می شود. بعد از ازدواج توقعات بالا می رود و یا دارای فرزند می شوند، نبود امنیت شغلی، افسردگی شاید موجب اعتیاد هم بشود.

5 - یکی دیگر از مصیبت های بعد از ازدواج، مشکلات جنسی و نارسایی یکی از طرفین است. زن و مردی که می خواهند با همدیگر ازدواج کنند، قبل از ازدواج با همدیگر سکس نداشته اند و شناختی از توانایی های جنسی همدیگر ندارند و همینطور چشم و گوش بسته تن به ازدواج داده اند و بعد از ازدواج تازه می فهمند که همسرشان ضعف جنسی دارد و نمی تواند آنها را ارضا کند و از اینجاست که مشکلات و اختلافات بوجود می آید.

6 - ازدواج سنتی یعنی مالکیت بر وجود دیگری، یعنی زن و مرد مالک همدیگر می شوند و این بدترین چیزیست که برای یک انسان ممکن است وجود داشته باشد. بعد از ازدواج، خواه ناخواه همدیگر را کنترل و جاسوسی می کنند، تعصبات ممکن است پررنگ تر شود و حسادت ها شعله ور شوند. دیگر از آزادی حقیقی، خبری نیست و این دو زندانبان همدیگر شده اند.

7 - قوانین سخت و آزار دهنده، زن ستیزی

پایه یک ازدواج سنتی و دینی چیزی جز نادانی و سادگی نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر